arrow right icon Klimaatvriendelijke verzending 2-4 werkdagen
checkmark icon Gratis verzending vanaf €39,00
checkmark icon Gratis retour
checkmark icon
1 miljoen tevreden klanten
Nederland NL
arrow left icon
  • Nederland Nederland
  • Duitsland Duitsland
  • Österreich Österreich
menu icon
Roastmarket - koop koffie online
cancel icon
cancel icon

Mijn account

0

Verlanglijst

0

winkelmand

open menu
Alleen bij ons
Koffie & Espresso
Merken
Proefpakketten
Koffiezetapparaaten
Koffie accessoires
Aanbiedingen

Algemene voorwaarden | roastmarket.nl

§ 1 Toepasselijkheid

(1) Deze Algemene Voorwaarden (AV) zijn van toepassing op al onze zakelijke relaties met onze klanten (hierna: "Koper") en alle daarmee samenhangende handelingen zowel van voorbereidende als uitvoerende aard.

(2) Onze AV zijn exclusief van toepassing. De toepasselijkheid van eventuele (afwijkende tegenstrijdige of aanvullende) algemene voorwaarden (waaronder inkoopvoorwaarden) van de Koper of derden is uitgesloten tenzij wij de toepasselijkheid van dergelijke algemene voorwaarden uitdrukkelijk schriftelijk aanvaarden.

§ 2 Contractspartij

De koopovereenkomst wordt gesloten met:

Roast Market GmbH
Stephanstr. 1-3.
60313 Frankfurt am Main
Duitsland

Vertegenwoordigd door de directeur Matthias Sickinger

Geregistreerd in het handelsregister van de rechtbank Frankfurt am Main onder HRB 99207

§ 3 Totstandkoming van de overeenkomst; registratie en toegang voor gasten

(1) Tenzij anders vermeld kunt u alle producten uit onze webwinkel op www.roastmarket.nl bestellen. Wanneer u de door u geselecteerde producten in het winkelmandje hebt geplaatst, het vakje "AV accepteren" hebt aangevinkt en de bestelling naar ons hebt verstuurd door op de knop "Bestellen met betalingsverplichting" te klikken, doet u een juridisch bindende bestelling tot het afsluiten van een koopovereenkomst voor de door u geselecteerde producten. U kunt op elk moment producten uit het winkelmandje verwijderen of toevoegen voordat u de bestelling verzendt.

(2) Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u van ons een automatisch gegenereerd overzicht van uw bestelling. Hiermee informeren wij u dat uw bestelling is ontvangen en welke producten u hebt besteld.

(3) Om uw bestelling uit te voeren, heeft u de mogelijkheid om een gebruikersaccount op onze website aan te maken. Hiervoor moet u uw e-mailadres opgeven en een wachtwoord kiezen. U kunt uw bestelling ook via een gastaccount afronden.

(4) U bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid en actualiteit van uw gegevens.

§ 4 Persoonlijke gegevens in de bestelling of in de webwinkel

Door het verzenden van de bestelling of uw registratie in onze webwinkel bevestigt u dat alle door u verstrekte gegevens in het bijzonder uw naam adres en e-mailadres correct zijn. Neemt u bij wijzigingen alstublieft onmiddellijk contact met ons op via het volgende e-mailadres: [email protected] of via ons contactformulier.

§ 5 Betaling

De volgende betaalmethoden staan tot uw beschikking:

  • PayPal
    U betaalt het factuurbedrag via de online betalingsdienstaanbieder PayPal. Hiervoor moet u bij PayPal geregistreerd zijn of u eerst registreren uw betalingsgegevens verifiëren en de betalingsopdracht aan ons bevestigen.

  • Vooruitbetaling
    Als u kiest voor de betaalmethode vooruitbetaling geven wij u onze bankgegevens in de orderbevestiging en maakt u het verschuldigde bedrag over op dit bankrekeningnummer.

  • Creditcard
    Bij het plaatsen van de bestelling verstrekt u ons gelijktijdig uw creditcardgegevens. Na uw legitimatie als rechtmatige kaarthouder verzoeken wij uw creditcardmaatschappij onmiddellijk na de bestelling om de betalingstransactie in gang te zetten. De betalingstransactie wordt door de creditcardmaatschappij automatisch uitgevoerd en uw creditcard wordt belast.

  • iDEAL
    Na het plaatsen van de bestelling, wordt u doorgestuurd naar de website van uw bank. Om het factuurbedrag via iDEAL te kunnen betalen, moet u beschikken over een online bankrekening, u overeenkomstig legitimeren en de betalingsopdracht aan ons bevestigen. De betalingstransactie wordt daarna direct uitgevoerd en uw rekening wordt belast


§ 6 Prijzen en verzendkosten

(1) De prijzen op de productpagina’s in de webwinkel zijn totale prijzen inclusief de wettelijke btw en alle andere prijscomponenten.

(2) Naast de vermelde prijzen brengen wij de verzendkosten in rekening die uitdrukkelijk op de productpagina’s in de webwinkel worden vermeld.

§ 7 Inwisselen van cadeaubonnen

(1) De cadeaubon kan worden ingewisseld in onze webwinkel op www.roastmarket.nl door de bijgeleverde code in te voeren.

(2) De cadeaubon kan op het gehele assortiment producten in de webwinkel worden toegepast. De cadeaubon kan worden gecombineerd met een kortingscode en maximaal 4 andere cadeaubonnen.

(3) De cadeaubon kan alleen worden ingewisseld voor het afronden van het bestelproces. Latere inwisseling van de cadeaubon of enige andere verrekening van het tegoed is niet mogelijk.

(4) De cadeaubon is geldig voor een periode van drie (3) jaar vanaf de datum van uitgifte. De cadeaubon kan gedurende deze periode worden ingewisseld in de Nederlandse webwinkel totdat het tegoed op de cadeaubon is opgebruikt. Eventueel resterend tegoed wordt niet uitbetaald.

(5) De cadeaubon kan ook worden gebruikt voor producten die de waarde van het tegoed overschrijden. Het verschil tussen de hogere aankoopprijs en het tegoed van de cadeaubon moet door u worden verrekend via een van de onder § 5 genoemde betaalmogelijkheden.

(6) Het tegoed van de cadeaubon wordt niet in contanten uitbetaald of op een andere manier terugbetaald. Rente op het tegoed is ook uitgesloten.

(7) Als de Koper gebruikmaakt van zijn herroepingsrecht wordt het tegoed dat de Koper heeft verzilverd bij het betalen van de bestelde producten niet in geld/contanten terugbetaald na het retourneren van de producten maar op de bestaande cadeaubon teruggestort.

(8) Het actuele tegoed van een cadeaubon kan worden opgevraagd via het volgende e-mailadres: [email protected] of via ons contactformulier.

(9) De cadeaubon is overdraagbaar. Wij kunnen bevrijdend aan de houder van de cadeaubon presteren. Dit geldt niet in het geval van kennis of grove nalatigheid met betrekking tot de (vertegenwoordigings)onbevoegdheid of handelingsonbekwaamheid van de houder van de cadeaubon.

§ 8 Levering

Het product wordt uiterlijk op de derde (3e) werkdag na ontvangst van betaling verzonden naar het door de Koper opgegeven afleveradres.

§ 9 Afsluiten van een abonnement duur en opzegging

(1) Voor bepaalde producten in ons assortiment kan een abonnementsovereenkomst worden afgesloten. Hiervoor klikt u eerst op de knop „In abonnement bestellen” en geeft vervolgens aan:  • in welk tijdsinterval het betreffende product geleverd moet worden (intervalduur), en  • hoe de looptijd van het abonnement moet worden vormgegeven (onbeperkte looptijd, een specifieke einddatum of een bepaald aantal leveringen), voordat u het betreffende product in het winkelmandje plaatst. Verder is § 3 van overeenkomstige toepassing.

(2) De abonnementsovereenkomst begint bij het afsluiten van de overeenkomst. De looptijd van het abonnement is afhankelijk van de overeengekomen abonnementsduur. Als een onbeperkte looptijd is overeengekomen, wordt de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten en eindigt deze door opzegging overeenkomstig lid 3 of 4. Als daarentegen een einddatum of een bepaald aantal leveringen is overeengekomen, eindigt de overeenkomst automatisch op de afgesproken datum of na de laatste levering.

(3) In het geval van een onbeperkte looptijd kunt u het abonnement op elk moment, zonder opzegtermijn en zonder opgaaf van reden beëindigen door op de op onze website beschikbare knop „Abonnement hier opzeggen” te klikken en de instructies op de bevestigingspagina te volgen.

(4) Wij kunnen het abonnement te allen tijde met inachtneming van een redelijke opzegtermijn opzeggen. Bij het bepalen van de opzegtermijn houden wij rekening met uw gerechtvaardigde belangen en hanteren wij ten minste een opzegtermijn van twee weken. Een onmiddellijke beëindiging zonder opzegtermijn is alleen mogelijk indien er sprake is van een gegronde reden die het voor ons, ook met inachtneming van uw belangen, onredelijk maakt om het contractuele verband voort te zetten tot het einde van de opzegtermijn. Een dringende reden is met name aanwezig in het geval van duidelijk misbruik door u. Indien de dringende reden is gelegen in de schending van een contractuele verplichting, kunnen wij pas opzeggen nadat een redelijke termijn tot herstel is verstreken of na een vergeefse waarschuwing, tenzij dit vanwege de specifieke omstandigheden van het geval (vgl. § 323 lid 2 en 3 BGB) niet vereist is.

(5) Het abonnement eindigt zodra de opzegging van kracht wordt.

(6) Leveringen die vóór ontvangst van uw opzegging al zijn voorbereid voor verzending, evenals ons recht op betaling voor lopende leveringen, blijven door de opzegging onaangetast.

(7) Binnen uw klantaccount bieden wij u de mogelijkheid om na het afsluiten van het abonnement wijzigingen aan te vragen met betrekking tot de intervalduur, de abonnementslooptijd, het overslaan van een levering of het tijdelijk pauzeren en later hervatten van het abonnement (hierna gezamenlijk „aanpassing” genoemd). U hebt echter geen recht op een dergelijke aanpassing. De geldigheid van de wijziging is afhankelijk van onze goedkeuring. Deze goedkeuring kan uitdrukkelijk worden verleend via een bevestigingsmail, of stilzwijgend door het uitvoeren van de wijziging zoals aangevraagd via het klantaccount.

§ 10 Eigendomsvoorbehoud

(1) De door u bestelde producten blijven ons eigendom tot het moment dat u de koopprijs volledig heeft voldaan een en ander zoals bedoeld in artikel 3:92 van het Burgerlijk Wetboek. Een retentierecht op de producten komt u niet toe.

(2) U bent gehouden ten aanzien van alle producten waarop een eigendomsvoorbehoud van ons rust de in het maatschappelijke verkeer betamende zorgvuldigheid aan te wenden ons toegang tot de producten te verschaffen en ons onverwijld schriftelijk te informeren van iedere actie van derden die op voor ons nadelige wijze betrekking heeft of kan hebben op de geleverde producten.

(3) Wij hebben het recht aan u geleverde producten die ons eigendom zijn gebleven terug te (doen) nemen wanneer u niet aan uw verplichtingen voldoet of wij aanleiding hebben om aan te nemen dat u niet aan uw betalingsverplichtingen zal voldoen. U bent verplicht deze terugname mogelijk te maken. De aan terugname verbonden kosten worden door u gedragen. Bij terugname wordt u gecrediteerd op basis van de factuurwaarde of ingeval van beschadiging van de producten op basis van de reële waarde in het economische verkeer.

(4) U bent gehouden derden zoals curatoren en beslagleggers die enig recht claimen met betrekking tot de producten waarop wij een eigendomsvoorbehoud hebben te wijzen op ons eigendomsvoorbehoud. U dient ons hierover onmiddellijk schriftelijk op de hoogte te stellen.

§ 11 Garantie

De wettelijke garantiebepalingen zijn van toepassing.

§ 12 Aansprakelijkheid

(1) Voor schade die door ons onze wettelijke vertegenwoordigers leidinggevenden of hulppersonen opzettelijk of door grove nalatigheid is veroorzaakt zijn wij onbeperkt aansprakelijk.

(2) In andere gevallen zijn wij – voor zover in lid 4 niet anders is bepaald – alleen aansprakelijk bij schending van een contractuele verplichting waarvan de nakoming essentieel is voor de juiste uitvoering van de overeenkomst en waarop de Koper mag vertrouwen beperkt tot de vergoeding van de voorzienbare en typische schade. In alle overige gevallen is onze aansprakelijkheid uitgesloten behoudens lid 4.

(3) De beperkingen van lid 1 en 2 gelden ook ten gunste van onze wettelijke vertegenwoordigers leidinggevenden en hulppersonen wanneer aanspraken rechtstreeks tegen hen worden ingediend.

(4) De in lid 1 en 2 vermelde aansprakelijkheidsbeperkingen zijn niet van toepassing in geval van bedrog bij schade door letsel aan leven lichaam of gezondheid bij overname van garanties of een andere risicoaansprakelijkheid en voor aanspraken op grond van de productaansprakelijkheid.

(5) Iedere vordering tot schadevergoeding van Koper tegenover Verkoper behalve een vordering die door Verkoper is erkend verjaart één (1) jaar na de dag waarop Koper bekend is geworden met de schade en de aansprakelijkheid van Verkoper.

§ 13 Transportschade

Als de producten met zichtbare transportschade worden geleverd meldt u deze schade dan indien mogelijk onmiddellijk bij de pakketvervoerder en neemt u alstublieft onmiddellijk contact met ons op. Het niet melden van schade of contact opnemen heeft geen invloed op uw wettelijke rechten met name uw garantieaanspraken. U helpt ons echter daarmee om onze eigen aanspraken tegen de transporteur of de transportverzekering te kunnen doen gelden.

§ 14 Herroepingsrecht / bedenktijd

(1) Als u een overeenkomst heeft gesloten via telefoon postorder e-mail of onze website komt u het herroepingsrecht toe ter zake de bestelde producten of diensten.

(2) Om van dit herroepingsrecht gebruik te maken moet u binnen de wettelijke bedenktermijn van veertien (14) dagen het modelformulier aan ons retourneren of op een andere ondubbelzinnige wijze aan ons duidelijk maken dat u de overeenkomst ter zake de producten of diensten wenst te ontbinden. Na ontvangst van het modelformulier of de ondubbelzinnige mededeling zullen wij de ontbinding van de overeenkomst bevestigen.

(3) De hiervoor genoemde bedenktijd gaat voor producten in op de dag nadat u de producten heeft ontvangen en voor diensten op de dag nadat de overeenkomst is bevestigd. Als u vooraf een derde niet zijnde de vervoerder heeft aangewezen als ontvanger geldt dat ontvangst door deze derde beslissend is.

(4) Als u meerdere producten heeft besteld die in meerdere leveringen worden uitgeleverd gaat de bedenktijd pas in zodra u de laatste levering heeft ontvangen of wanneer van toepassing de laatste levering is ontvangen door een vooraf door u aangewezen derde niet zijnde de vervoerder.

(5) U bent gehouden om tijdens de bedenktijd zorgvuldig om te gaan met de producten en de verpakking. U mag de producten slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen gelijk als u in een winkel zou doen. Als u de producten verder uitpakt of gebruikt dan toegestaan of de producten of verpakking beschadigt bent u aansprakelijk voor waardevermindering van de producten. Bij het terugzenden van machines dient u ervoor te zorgen dat de watertank leeg is en de machine veilig voor transport is verpakt.

(6) U moet de producten (met alle toebehoren en in de originele verpakking samen met een kopie van de factuur) zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen veertien (14) dagen nadat u heeft aangegeven de overeenkomst te willen ontbinden aan ons fulfilment centrum terugsturen. Beslissend is of u de zending binnen de bedenktermijn feitelijk heeft aangeboden bij of meegegeven aan een pakketbezorgingsbedrijf. Wij behouden ons het recht voor om concrete instructies te geven voor retournering van de producten.

(7) De directe kosten voor het terugsturen van de producten dragen wij op de voorwaarde dat u het juiste retourlabel gebruikt dat u telefonisch of per e-mail bij onze serviceafdeling kunt aanvragen via +31 970 1025 6426 of [email protected].

(8) Na ontvangst door ons van de geretourneerde producten zullen wij binnen een termijn van veertien (14) dagen de volledige koopsom inclusief de verzendkosten van een standaardverzending (met uitzondering van eventuele extra kosten als gevolg van uw keuze voor een andere leveringswijze dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering) ter zake de betreffende producten aan u terugbetalen. Terugbetaling vindt plaats in dezelfde valuta en via hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht.

(9) De instructie en het modelformulier voor ontbinding / herroeping van een overeenkomst zijn opgenomen onder de volgende link: www.roastmarket.nl/herroepingsrecht

(10) Als u zich niet houdt aan de in dit Artikel 14 genoemde voorwaarden kan er geen ontbinding van de overeenkomst plaatsvinden en zal de koopprijs niet worden terugbetaald.

§ 15 Opslag van de contracttekst

Wij slaan de contracttekst op en sturen u deze na de totstandkoming van de overeenkomst per e-mail toe. Bovendien worden de contractgegevens na de totstandkoming van de overeenkomst twee (2) jaar opgeslagen en kunt u deze via uw gebruikersaccount opvragen door het desbetreffende productnummer in te voeren.

§ 16 Contracttaal

De voor de totstandkoming van de overeenkomst gebruikte taal is Nederlands.

§ 17 Wijziging AV

(1) Wij behouden ons het recht voor om deze AV te allen tijde eenzijdig te wijzigen ook met betrekking tot bestaande contractuele verhoudingen voor zover:

  • dit om gegronde redenen noodzakelijk is met name vanwege een gewijzigde rechtspositie of jurisprudentie technische wijzigingen of ontwikkelingen een leemte in deze AV veranderingen in de marktomstandigheden of andere gelijkwaardige redenen en dit u niet onredelijk benadeelt;
  • door de wijzigingen de wezenlijke contractkenmerken met name de door ons verschuldigde en door u betaalde prestaties niet worden gewijzigd.

(2) Wij zullen u ten minste twee (2) maanden voor de geplande inwerkingtreding van de gewijzigde AV op de hoogte stellen. U kunt vóór de geplande inwerkingtreding van de wijzigingen hiermee instemmen of de wijzigingen afwijzen. Uw instemming wordt geacht te zijn verleend als u ons niet vóór de geplande inwerkingtreding van de wijzigingen op de hoogte hebt gesteld van uw afwijzing. Wij zullen u in onze kennisgeving wijzen op dit goedkeuringsmechanisme.

(3) Als u de wijzigingen afwijst hebben partijen het recht om de overeenkomst te ontbinden. Wij zullen u in onze kennisgeving wijzen op dit recht op ontbinding.

§ 18 Toepasselijk recht bevoegde rechter en overige

(1) Op ieder aanbod gevoerde onderhandeling en overeenkomst tussen Verkoper en Koper en deze AV is Nederlands recht van toepassing. De wettelijke bepalingen betreffende de beperking van de rechtskeuze en de toepasselijkheid van bepalingen van bijzonder dwingend recht met name van het land waar de Koper als consument zijn gewone verblijfplaats heeft blijven onverminderd van kracht.

(2) Alle geschillen in verband met of voortvloeiend uit een overeenkomst tussen Verkoper en Koper zullen worden voorgelegd aan de rechter die op grond van de Nederlandse wet bevoegd is om kennis te nemen van het geschil. Als de Koper handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en is ingeschreven in het handelsregister zullen alle geschillen in verband met of voortvloeiend uit een overeenkomst tussen Verkoper en Koper worden voorgelegd aan de rechtbank van de vestigingsplaats van Verkoper.

(3) Wanneer enige bepaling van deze AV om welke reden dan ook op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig is of vernietigd wordt blijven de bepalingen van deze AV voor het overige van kracht. Verkoper en Koper zullen dan over de inhoud van een nieuwe bepaling onderhandelen welke bepaling de inhoud en het doel van de oorspronkelijke bepaling zo dicht mogelijk benadert.

Laatste update: Februar 2025

Algemene voorwaarden als PDF downloaden



Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

Inhoudsopgave:

Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 - De prijs
Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
Artikel 13 - Levering en uitvoering
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 - Betaling
Artikel 16 - Klachtenregeling
Artikel 17 - Geschillen
Artikel 18 - Branchegarantie
Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

(1) Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;

(2) Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

(3) Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;

(4) Dag: kalenderdag;

(5) Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;

(6) Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;

(7) Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;

(8) Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

(9) Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Thuiswinkel.org en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

(10) Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

(11) Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;

(12) Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

[Naam ondernemer] (statutaire naam, eventueel aangevuld met handelsnaam);
[Vestigingsadres];
[Bezoekadres, indien dit afwijkt van het vestigingsadres];
Telefoonnummer: [en tijdstip(pen) waarop de ondernemer telefonisch te bereiken is]
E-mailadres: [of ander aan de consument aangeboden elektronisch communicatiemiddel met dezelfde functionaliteit als e-mail]
KvK-nummer:
Btw-identificatienummer:

Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de gegevens over de toezichthoudende autoriteit.

Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.

Artikel 3 - Toepasselijkheid

(1) Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

(2) Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

(3) Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

(4) Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 - Het aanbod

(1) Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

(2) Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

(3) Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 - De overeenkomst

(1) De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

(2) Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

(3) Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

(4) De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

(5) De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

(6) In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij producten:
(1) De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

(2) De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
(3) De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

(4) De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
(5) Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.

(6) Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

(1) Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

(2) De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

(3) De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

(1) Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.

(2) Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

(3) De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

(4) Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.

(5) De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.

(6) Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.

(7) De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.

(8) De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

(9) Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

(1) Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

(2) De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

(3) De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

(4) Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
(1) Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen

(2) Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;

(3) Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

(4) Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;

(5) Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;

(6) Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;

(7) Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;

(8) Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;

(9) Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

(10) Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

(11) Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

(12) Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

(13) Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;

(14) De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 - De prijs

(1) Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

(2) In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

(3) Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

(4) Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

(5) De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

(1) De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

(2) Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

(3) Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 - Levering en uitvoering

(1) De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

(2) Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.

(3) Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

(4) Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.

(5) Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:
(1) De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

(2) De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

(3) De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen

Verlenging:
(4) Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

(5) In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

(6) Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

(7) Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:
(8) Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 - Betaling

(1) Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

(2) Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

(3) De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

(4) Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund, ingaande de dag na ontvangst van de aanmaning, om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 16 - Klachtenregeling

(1) De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

(2) Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

(3) Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

(4) Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd.

(5) De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 17 - Geschillen

(1) Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Als de ondernemer zijn activiteiten richt op het land waar de consument woont, kan de consument ook steeds een beroep doen op het dwingende consumentenrecht van zijn land.

(2) Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

(3) Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.

(4) Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk 12 maanden na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer indiende, schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.

(5) Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Bij voorkeur meldt de consument dit eerst aan de ondernemer.

(6) Wanneer de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie , zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.

(7) De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2404/thuiswinkel). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.

(8) De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.

(9) Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

Artikel 18 - Branchegarantie

(1) Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Thuiswinkel door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door Thuiswinkel.org aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Thuiswinkel.org een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.

(2) Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Thuiswinkel.org en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Thuiswinkel.org. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Thuiswinkel.org, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.

Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Artikel 20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

Thuiswinkel.org
www.thuiswinkel.org
Horaplantsoen 20, 6717 LT Ede
Postbus 7001, 6710 CB Ede

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
Aan: [ naam ondernemer]
[ geografisch adres ondernemer]
[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]
[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]

Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroep/herroepen*

Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
[Naam consumenten(en)]
[Adres consument(en)]
[Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
[Datum]
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Algemene voorwaarden van Thuiswinkl als PDF downloaden

Top Kaffee Kategorien arrow right icon
  • Kaffee
  • Kaffeebohnen
  • Bio Kaffee
  • Fairtrade Kaffee
  • Entkoffeinierter Kaffee
  • Säurearmer Kaffee
  • Espresso
  • Espressobohnen
  • Filterkaffee
  • Kaffeebohnen für Vollautomaten
  • French Press Kaffee
  • Kaffee Geschenksets
Top Kaffeeröstereien arrow right icon
  • Gorilla
  • Dinzler
  • Elbgold
  • Lucaffé
  • Andraschko
  • Mocambo
  • Borbone
  • Tre Forze
  • Lavazza
  • Berliner Kaffeerösterei
  • Speicherstadt Kaffee
  • Supremo
Top Maschinen und Kaffeebereiter arrow right icon
  • Kaffeemaschinen
  • Espressomaschinen
  • Siebträgermaschinen
  • Kaffeevollautomaten
  • Filterkaffeemaschinen
  • Espressokocher
  • French Press
  • Kaffeemühlen
  • Kaffeebereiter
  • ESE-Padmaschinen
  • Kapselmaschinen
  • Reisekaffeemaschinen
Top Marken arrow right icon
  • Sage
  • La Marzocco
  • Beem
  • Rocket Espresso
  • ECM
  • Melitta
  • Olympia Express
  • Eureka
  • Bezzera
  • Hario
  • Gaggia
  • Lelit
roastmarket
  • Magazin
  • Newsletter
  • Jobs
  • Über uns
  • Presse
  • Barrierefreiheitserklärung
  • Affiliates
  • Unsere Markenwelt
  • roastmarket 🇦🇹
  • roastmarket 🇩🇪
  • roastmarket 🇳🇱
Hilfe
  • Hilfe & Kontakt
  • Häufig gestellte Fragen
  • Lieferung & Versand
  • Verträge kündigen
  • Retouren-Portal
Flagship Store
  • Flagship Store Frankfurt
  • Stephanstraße 1, 60313 Frankfurt am Main
  • Mo - Sa  8:30 bis 18:00 Uhr
Kundenservice
  • Mo - Fr  09:00 bis 19:00 Uhr
    Sa  10:00 bis 14:00 Uhr
  • T:  069 34876162
    Kontaktformular
Versand
Versand DHL Versand DHL GoGreen
Zahlungsarten
MasterCard Visa PayPal Amazonpay Sofortueberweisung Vorkasse American Express Klarna Apple Pay
Komplett sicher
SSL logo Trustedshops logo

Folgen Sie uns für mehr Inspiration auf Social Media

instagram icon tiktok icon youtube icon facebook icon linkedin icon

Downloaden Sie unsere App

apple icon android icon

Impressum | AGB | Datenschutz | Cookies | Verbraucherinformation | Widerrufsbelehrung

*Das Markenzeichen Nespresso® ist nicht im Besitz der Roast Market GmbH oder anderen dieser Firma angeschlossenen Gesellschaften.
✓ In den Warenkorb gelegt
✓ Artikel wurden in den Warenkorb gelegt
close icon
,
Stückzahl:
Gesamtsumme: NaN
Weitershoppen
Zum Warenkorb