- Over Demetrio Mauro: Van vissersjongen tot gepassioneerde koffiehandelaar
- Demetrio Mauro: Van vissersjongen tot gepassioneerde koffiehandelaar
- Mauro koffie: Ondernemend talent gecombineerd met vooruitzicht
- Continu de hoogste kwaliteit
- Italiaanse brandtraditie met uitzonderlijke uitmuntendheid
- Voorzichtig langzame branding
- Van 20kg naar honderden dagelijks
- Koffie Mauro bij roastmarket ontdekken
Caffè Mauro

Demetrio Mauro: Van vissersjongen tot gepassioneerde koffiehandelaar
Innovaties beleven en toch tradities koesteren: Volgens deze maxime handelt het modern georganiseerde bedrijf Caffè Mauro uit de stad Villa San Giovanni in het Italiaanse Calabrië. Het werd opgericht in 1949 door Demetrio Mauro, die geboren werd in 1905, eerst als visser werkte en later, gedwongen door de Tweede Wereldoorlog, zijn liefde voor koffie als tweede carrière in een bedrijf opbouwde. Toen Mauro het bedrijf oprichtte, was er slechts een kleine koffiebranderij in een oud pakhuis bij de haven met een capaciteit van 20 kg. Dankzij de eerste successen besloot hij in 1958 een belangrijke stap te zetten door de oude branderij de rug toe te keren, omdat deze qua ruimte niet meer voldeed aan de gegroeide producteisen. Hij verhuisde naar een nieuwe fabriek met een oppervlakte van 10.000 vierkante meter, verdeeld over vier verdiepingen. Gezien de grote vraag op de markt werd het noodzakelijk deze fabriek uit te breiden tot 15.000 vierkante meter.
Maar daarmee niet genoeg: In 1997 vond de inwijding plaats van een nog groter gebouw voor Mauro koffie in het industriegebied van Villa San Giovanni met meer dan 37.000 vierkante meter, een locatie die zich tot op de dag van vandaag heeft ontwikkeld tot een van de modernste productiefaciliteiten voor koffie in Europa.
Als je bedenkt dat uit de eens kleine branderij met 20 kg per jaar een bedrijf werd dat in 1952 driehonderd kilo per dag, in 1957 vijftien dubbele centenaar en uiteindelijk driehonderd dubbele centenaar per dag produceerde, kan Caffè Mauro terugkijken op een werkelijk indrukwekkende succescurve!
Mauro koffie: Ondernemend talent gecombineerd met vooruitzicht
De mogelijkheid om koffie te verpakken die tot die tijd los werd verkocht, was de eigen, briljante zakelijke idee voor Mauro koffie. In de jaren 60 was hij te vinden in de schappen van veel kruidenierswinkels en grote supermarktketens. Dankzij de uitstekende kwaliteit en innovatieve marketingmaatregelen viel Mauro koffie goed in de smaak bij de Italianen. Want in een tijd waarin nog niemand sprak van “marketing”, zorgden de bijzondere verpakkingen van de producten voor veel aandacht, wat bijdroeg aan de bekendheid van Caffè Mauro. Naast advertenties in toen traditionele media ondersteunde het bedrijf zijn verkoopnetwerk succesvol met voortdurende promotieacties. In 1986 werden verkoopkantoren geopend in Milaan om de distributie verder uit te breiden en te voldoen aan de behoefte aan nabijheid tot de grote centra.
Continu de hoogste kwaliteit
De productiefilosofie van dit bedrijf garandeert bijzonder hoogwaardige mengsels. Mauro koffie wordt geïmporteerd uit Afrika, Brazilië, Centraal-Amerika en Azië. Het bedrijf verwerkt hem, gebaseerd op strenge kwaliteitsnormen, en verkoopt hem naast Italië wereldwijd. Deze diversiteit van importlanden is bewust gekozen om een grote selectie te creëren die alle sectoren van de wereldmarkt kan bedienen. Daarbij is de passie voor het product en voor uitstekende smaak de drijvende kracht van Caffè Mauro om de koffie in elke fase aan een strenge controle te onderwerpen, van de branding tot de topkwaliteit koffie op een uniek hoog niveau!
Italiaanse brandtraditie met uitzonderlijke uitmuntendheid
Het bedrijf Mauro staat voor onmiskenbare smaak, waarbij Italiaanse wortels in combinatie met de traditie van het branden de bepalende pijlers van succes zijn. Alle medewerkers zijn zeer ambitieus en werken dagelijks in teamverband om Mauro steeds beter te maken. Zo leeft iedereen in het bedrijf de ambitie om de Italiaanse espressocultuur als synoniem voor de Italiaanse levensstijl wereldwijd steeds bekender te maken. Een duidelijk onderdeel van de bedrijfsfilosofie!
Vandaag de dag is Mauro koffie verkrijgbaar in 35 landen over de hele wereld en vertegenwoordigd in bars, restaurants en de detailhandel.
Voorzichtig langzame branding
Het merk heeft vooral naam gemaakt door de bijzondere brandmethode waarbij de espressobonen langzaam en voorzichtig in de trommelbrander worden verhit. In plaats van de (voornamelijk voor industriële branding) gebruikelijke 12 tot 14 minuten, blijven de bonen bij de methode “Tostura lenta” tot 18 minuten in de brander en ontwikkelen zo hun karakteristieke smaaknoten. Zo ontstaat een volle en temperamentvolle aroma, die u het Zuid-Italiaanse levensgevoel in de kop serveert.
Met brandingen van Caffè Mauro krijgt u exclusieve mengsels van arabica- en robustabonen. Het met 60% tot 80% vrij hoge aandeel robustabonen geeft de espresso een intense smaak en zorgt voor een hazelnootbruine en romig-krachtige crema. Geen wonder dus dat koffie van het merk niet alleen in Italië, maar ook wereldwijd geliefd is.
Van 20kg naar honderden dagelijks
Als je bedenkt dat uit de eens kleine branderij met 20 kg per jaar een bedrijf werd dat in 1952 driehonderd kilo per dag, in 1957 vijftien dubbele centenaar en uiteindelijk driehonderd dubbele centenaar per dag produceerde, kan Caffè Mauro terugkijken op een werkelijk indrukwekkende succescurve!
Koffie Mauro bij roastmarket ontdekken
Kom ook u in de smaak van Italië en ontdek heerlijke koffiesoorten van het huis Mauro. Omdat Mauro koffie inmiddels internationale bekendheid geniet, willen we u de heerlijke soorten als koffieliefhebber en -ontdekker in de roastmarket-shop niet onthouden. Ontdek daarom vanaf nu Mauro koffie in de roastmarket-shop. Bestel voor een maximale koffiegenot moment ook gelijk wat Italiaanse zoetigheden zoals heerlijke Cantuccini erbij.