Redbeans

Nederland & koffiecultuur – een onverslaanbare combinatie

In Nederland ligt het koffiegebruik per hoofd van de bevolking op maar liefst 7 kg. Daarmee behoren de Nederlanders wereldwijd tot de top van de koffiedrinkers. Misschien komt dat door de bewogen geschiedenis van Nederland, die sinds de 17e eeuw vooral door de handel werd bepaald. Met koloniën in Sri Lanka en Bali begonnen de Nederlanders al vroeg koffie te exporteren en te genieten. Al in 1663, dus nog vóór de beroemde Weense koffiehuiscultuur, werd het eerste koffiehuis in Amsterdam geopend. Eenmaal in het land van de duizend molens is koffie sindsdien niet meer weg te denken uit het dagelijks leven van de Nederlanders! Net als in Duitsland begeleidt koffie het dagelijks leven van de Nederlanders – zelfs 's avonds wordt een kopje van het heerlijke warme drankje graag in gezelschap gedronken!
Redbeans: Het merk uit het land van de duizend molens
Een deel van de onstilbare koffiedorst van de Nederlanders wordt gelest door het merk Redbeans. Later dan de tijd van het eerste koffiehuis in Nederland en eerder dan de lancering van de eerste iPhone werd Redbeans opgericht. Sinds 2003 voorziet Redbeans koffieliefhebbers van uitstekende koffiebonen en ook koffiezetapparaten behoren tot het assortiment van het Nederlandse merk. Het team achter Redbeans let altijd op de hoogste kwaliteit van de groene bonen en vooral op één ding: duurzaamheid. Het merk kan zelfs met trots zeggen dat het als eerste aanbieder in Nederland klimaatneutrale koffie op de markt bracht.
Duurzaamheid & eerlijkheid – een zaak van het hart voor Redbeans

Koffie is een internationaal product en de waardeketen van koffie – de teelt, de oogst en het transport van de groene bonen – brengt veel uitdagingen met zich mee. Zodat consumenten hun koffie aan het einde van de waardeketen net zo kunnen genieten als ze gewend zijn, moet alles kloppen, van de teelt van de koffiebonen tot aan het branden. Maar ook de boeren, de mensen achter de koffie, en de natuur waarin de koffieplanten groeien, mogen niet vergeten worden. Daarom zijn alle brandingen van Redbeans minimaal biologisch gecertificeerd of hebben zelfs een Fairtrade- of Rainforest Alliance-certificering. Ook het transport van de koffie moet duurzaam zijn: Redbeans laat koffie alleen vervoeren door logistieke partners die waarde hechten aan emissiereductie. Zo draagt Redbeans als merk bij aan een duurzame koffiesector en aan eerlijke behandeling van mensen en natuur ter plaatse. En met de wetenschap dat Redbeans-koffie niet alleen door de beste handen wordt gebrand, maar ook duurzaam wordt ingekocht en verwerkt, smaakt Redbeans-koffie nóg beter.
Redbeans koffie voor elke smaak
Het assortiment van Redbeans bestaat uit vier veelzijdige en smaakvolle blends: Gold, Blue, Green en Bronze. De namen van de blends geven al een eerste indruk van de smaak van elke koffie.
- De Redbeans Gold koffie is een blend van de fijnste Ethiopische arabica-bonen en koffiebonen uit Zuid-Amerika. De branding van biologische bonen verwent de liefhebber met rijke chocolade-aroma's.
- De blend Redbeans Blue is de kruidigste koffie van het merk. Bitterzoete noten van noot en chocolade geven deze krachtige koffie met biologische bonen uit Midden- en Zuid-Amerika een onmiskenbaar aroma.
- Redbeans Green heeft naast de gebruikelijke biologische certificering van het merk ook een Fairtrade-certificering, die koffieboeren een minimuminkomen garandeert. Naast deze bijzonder eerlijke achtergrond biedt de Redbeans Green blend spannende nuances van zoete citrusvruchten.
- De vierde koffie die het merk uit Nederland aanbiedt, is de Redbeans Bronze blend. Naast de Rainforest Alliance-certificering overtuigt deze koffie met een rijke crema en zachte tonen van cacao.

Redbeans koffie kopen bij roastmarket
Ben je nieuwsgierig geworden en wil je de eerste klimaatneutrale koffie van Nederland proberen? Bekijk dan het Redbeans-assortiment in de roastmarket-shop en bestel je nieuwe favoriete blend van het gerenommeerde merk uit Nederland, dat staat voor duurzaamheid en kwaliteit. Misschien hoor je dan binnenkort ook bij jou thuis “De koffie staat klaar”, wat betekent: “De koffie is klaar!”.