- Over Het bedrijf Miscela d'Oro: Gouden melanges sinds 1946
- Het bedrijf Miscela d'Oro: Gouden melanges sinds 1946
- Miscela d'Oro: De selectie van koffie- en espressosoorten is klein maar fijn!
- Met traditie naar de toekomst
- Fairtrade en biologisch - andere succesfactoren
- Passie en kwaliteit uit Sicilië
- De klant is koning
- Een koffie voor het grote podium
Miscela d'Oro

Het bedrijf Miscela d'Oro: Gouden melanges sinds 1946
„Gouden melanges“, zo de vertaling van de bedrijfsnaam, dat is Siciliaanse koffiecultuur sinds 1946. Toen begon de familie Urbano in Messina op Sicilië met het branden van hoogwaardige koffie- en espressosoorten. De koffies zijn dankzij een krachtig en vol aroma uitstekend geschikt voor de bereiding van cappuccino, espresso en zonder twijfel voor de „normale“ koffie uit de pistonmachine en de volautomaat. Sinds de oprichting geniet het bedrijf van een uitstekende ontwikkeling. Zo is het aanvankelijk vanzelfsprekend kleine bedrijf in de loop der jaren uitgegroeid tot een wereldwijd opererend bedrijf dat in 2016 al zijn 70e verjaardag vierde.
Miscela d'Oro: De selectie van koffie- en espressosoorten is klein maar fijn!
Het succesgeheim van de branderij ligt onder andere in de bijzonder zorgvuldige en compromisloze selectie van verfijnde ruwe koffiebonen die worden gebruikt voor de verschillende soorten. Zo beperkt het bedrijf zich tot de belangrijkste melanges, variërend van soorten met 100% arabica-bonen tot de typisch Italiaanse barmelange, die perfect is geoptimaliseerd! Om hun producten toegankelijk te maken voor een breed scala aan koffieliefhebbers, besloot Miscela d'Oro om hun koffiebrandingen in zo divers mogelijke vormen op de markt te brengen, variërend van hele bonen in de klassieke aromabeschermingsverpakking, via praktische 250g koffiebussen tot koffiepads, die sinds enige tijd compatibel zijn met Nespresso-machines. Zoals kenmerkend is voor Zuid-Italiaanse koffies, gebruikt Miscela d'Oro bij veel brandingen ook een zeer hoog aandeel robusta-koffiebonen. Dit resulteert in de krachtige, intense en volle smaak en de bijzonder sterke en stabiele crema. Het volle lichaam en het rijke aroma garanderen een uitgesproken smaakervaring van verschillende koffietypes. Een genot dat u naar Zuid-Italië brengt.
Met traditie naar de toekomst
Door de interesse van de heer Urbano in nieuwe technologieën kon de branderij zich in verschillende gebieden steeds verder ontwikkelen. Voortdurend onderzoek en jarenlang technisch vakmanschap leiden tot verfijnde melanges die inmiddels naar meer dan 40 landen worden geëxporteerd. Ook bleef tot op de dag van vandaag de specifieke kennis binnen het bedrijf, een gevolg van de stabiele arbeidsomstandigheden die geen personeelsverloop noodzakelijk maken.
Fairtrade en biologisch - andere succesfactoren
Een bijzonder succesvol product is de fairtrade en biologische koffie „Espresso Natura“ met een aandeel van 50% robustabonen. Hij onderscheidt zich daarmee van de koffie met dezelfde naam van veel concurrenten, die meestal 100% arabica-bonen gebruiken. Bijzonder kruidig en met heerlijke crema is dit product verkrijgbaar in alle varianten - van ESE-pads tot Nespresso-compatibele capsules. Daarbij staat de aanduiding „E.S.E“ voor „Easy Serving Espresso“, het open standaardsysteem voor espressopads. „Open“ betekent in dit verband dat elke koffiemachinefabrikant en brander eraan kan deelnemen en de pads kan gebruiken. Het praktische systeem is speciaal ontwikkeld voor espressomachines met pistonmachines.
Passie en kwaliteit uit Sicilië
Zorgvuldig geselecteerde soorten, voorzichtige trommelbranding en veel toewijding bij de productie van de koffiebonen - dat wordt bij Miscela d'Oro hoog gewaardeerd, en dat proef je in elke kop. Of als espresso, cappuccino of latte macchiato, de fijn uitgewerkte aroma's en de constant hoge kwaliteit maken de koffies van het merk tot een bijzonder genot. Het robusta-aandeel is met maximaal 50 procent in vergelijking met veel andere branderijen iets hoger, wat naast intense smaaknoten ook zorgt voor een indrukwekkende crema en daarmee typisch Italiaans genot.
De klant is koning
Het is niet alleen de liefde voor het product die in elke van de kwalitatief hoogwaardige brandingen zit, maar ook de bedrijfsfilosofie wordt gekenmerkt door een duidelijke klantgerichtheid. Het afstemmen op zijn voorkeuren is van centraal belang voor de medewerkers, vooral bij het creëren van nieuwe melanges en brandingen.
Een koffie voor het grote podium
De 43e topontmoeting van de regeringsleiders van de G7 in 2017 in het Siciliaanse stadje Taormina was niet alleen een hoogtepunt in wereldpolitiek opzicht, maar ook voor de branderij Miscela d'Oro. De koffie die daar werd geserveerd aan de hooggeplaatste politici kwam namelijk van de Italiaanse branderij. De Italiaans pittige brandingen van het eiland Sicilië zijn dus ook gemaakt voor het wereldpodium!